Art Debono Hotel, Γουβιά, Κέρκυρα 49100

Επαγγελματική Σχολή με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας

I.E.K. Κέρκυρας

26610 90030

info@iek-kerkyras.edu.gr

Art Debono Hotel

Γουβιά, Κέρκυρα 49100

08:00 - 19:00

Δευτέρα - Παρασκευή

I.E.K. Κέρκυρας

26610 90030

info@iek-kerkyras.edu.gr

Art Debono Hotel

Γουβιά, Κέρκυρα 49100

08:30 - 19:00

Δευτέρα - Παρασκευή

" Ποιοτικές σπουδές Τουρισμού που οδηγούν στην επαγγελματική επιτυχία "

Ανοικτή Επιστολή Διευθυντού

Ανοικτή Επιστολή

Με τον αναγκαστικό νόμο 567/37 ιδρύθηκε η Σ.Τ.Ε (Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων) ως Ν.Π.Δ.Δ, κατά την διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πόλεμου διέκοψε την λειτουργία της και επανήλθε το 1956. Από το 1956 έως το 2003 με το όνομα Σ.Τ.Ε και μετά ως Ο.Τ.Ε.Κ. (Οργανισμός Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) και πάντα με την εποπτεία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας, Ανάπτυξης, Πολιτισμού και Τουρισμού.

Το 2014 ο Ο.Τ.Ε.Κ. σταμάτησε την λειτουργία του και έδωσε στην θέση του στα Ι.Ε.Κ του Υπουργείου Τουρισμού.

Η διαδρομή του Εκπαιδευτηρίου Κέρκυρας αρχίζει τον Οκτώβριο του 1976 στο Ξενοδοχείο Emerald στο Πυργί, σαν Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων (Σ.Τ.Ε) και από το 2014 σαν Ινστιτούτο Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ) στο ξενοδοχείο Art Debono στα Γουβιά που βρίσκετε έως σήμερα.

Η Τουριστική Εκπαίδευση είναι η βάση ενός οικοδομήματος που στηρίζεται μεγάλο κομμάτι της Οικονομίας αυτού του  τόπου.

Το Ι.Ε.Κ Κέρκυρας με την βοήθεια Αρχών, Φορέων και Κοινωνίας πέτυχε τα εξής:

  1. Από το 1976 έως το 2016 η Τουριστική Εκπαίδευση στο νησί μας είχε ένα αρνητικό ρεκόρ όταν οι Κερκυραίοι/ες ήταν μόνο το 10 % επί του συνόλου των μαθητών (οι περισσότεροι ήταν από Κρήτη, Ρόδο και την υπόλοιπη Ελλάδα), σε αντιδιαστολή σήμερα οι συντοπίτες/σες μας ξεπερνάνε το 95% με όσα αυτό συνεπάγετε για την οικονομία και την δυναμική του νησιού.
  2. Οι 85 μαθητές και τα 4 τμήματα του 2016, την εκπαιδευτική χρονιά 2021-2022 θα φτάσουν αισίως στους 500 μαθητές (ΙΕΚ και Μετεκπαίδευση) και στα 20 τμήματα, ένα σπουδαίο γεγονός και ένα μεγάλο άλμα για την Κέρκυρα. Η προσφορά  του Ι.ΕΚ Κέρκυρας είναι στενά συνδεδεμένη με το μεγαλύτερο έσοδο της οικονομίας του νησιού μας, αλλά και βαθιά συνδεδεμένη και με τους κοινωνικούς της σκοπούς.
  3. Οι Εργασιακοί μας Εταίροι όπως οι Ενώσεις Ξενοδόχων, Ενοικιαζομένων Διαμερισμάτων, Εστιατόρων και Τουριστικών Γραφείων, Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων και Chef Club βλέποντας την δουλειά που γίνεται μας αντάμειψαν με την εμπιστοσύνη τους αλλά και την αποδοχή των μαθητών μας στους χώρους δουλειάς και είναι πάντα δίπλα μας σε ότι τους ζητηθεί. Εμφανές πια σε κάθε βήμα και εκδήλωση του Εκπαιδευτηρίου και περισσότερο εμφανές στην ημέρα καριέρας πριν λίγα χρόνια πριν ήταν 4 Ξενοδοχεία και φέτος χρονιά μέτρων και κορονοιού είχαμε την χαρά να υποδεχθούμε διαδικτυακά πάνω από 64 Ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα.

Εδώ πρέπει να τονιστεί ο τεράστιας σημασίας ρόλος των ΙΕΚ του Υπουργείου Τουρισμού, που δεν είναι απλά ένα ΙΕΚ, όπως όλα τα άλλα. Είναι ένα Θεματικό ΙΕΚ με θέμα τον Τουρισμό και στα επιμέρους βασικά κομμάτια όπως, Τεχνικός Τουριστικών Μονάδων, Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης, Τεχνικός Αρτοποιίας-Ζαχαροπλαστικής, Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας στον τομέα του Τουρισμού, Στέλεχος Λουτροθεραπείας/ Θαλασσοθεραπείας -SPA.

Βασίζεται στα Ελβετικά Πρότυπα Εκπαίδευσης που ορίζουν την εκπαίδευση μέσα στους χώρους δουλειάς και στην δική μας περίπτωση όλες οι Σχολές μας είναι στεγασμένες σε Ξενοδοχεία. Κατά αυτό τον τρόπο επιτυγχάνετε η σύνδεση της θεωρίας και της πρακτικής, πρακτική που γίνεται με την ποιο σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή που ακόμα και ιδιωτικά εκπαιδευτήρια θα ζήλευαν. Παραδείγματος χάριν όλες οι ειδικότητες έχουν τους αντίστοιχους χώρους πρακτικής άσκησης όπως, εστιατόριο, μπαρ, reception, υπνοδωμάτια, κουζίνα, ζαχαροπλαστείο,  χώρους  στους οποίους γίνεται εξομοίωση των πραγματικών συνθηκών, σερβιρίσματος φαγητών και ποτών, έκδοση λογαριασμών, υποδοχής πελατών, υποχρεωτική εκμάθηση 2 Ξένων γλωσσών, καθαριότητας χώρων και δωματίων,  αντιμετώπιση παραπόνων, αίθουσα Η/Υ, διεθνής, ελληνική, μεσογειακή κουζίνα και τέλος ζαχαροπλαστική και αρτοποιία. Με λίγα λόγια  όλες εκείνες οι  υπηρεσίες που προσφέρει ένα 5* Ξενοδοχείο ή ένα πολυτελείας εστιατόριο ή ζαχαροπλαστείο καθώς και πολλές άλλες δραστηριότητες. Οι μαθητές μας κατά την πρακτική άσκηση χωρίζονται σε πελάτες και εργαζόμενους για να μπορούν να αξιολογούν, να διακρίνουν και να μαθαίνουν μέσα από την τριβή τους σε πραγματικές συνθήκες. Κάθε βδομάδα αναλαμβάνουν πόστα ευθύνης σαν προϊστάμενοι  για να μπορούν αύριο να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός επαγγέλματος άκρως ανθρωποκεντρικού και πιεστικού. Αυτή η καθημερινή ενασχόληση και τριβή σε πραγματικές συνθήκες δηλαδή η πρακτική εντός και εκτός εκπαιδευτηρίου δίνει στους μαθητές μας τις αναγκαίες δεξιότητες,  γνώσεις και επαγγελματικά χαρακτηριστικά που είναι τα βασικά στοιχεία που οι αυριανοί εργοδότες τους, θέλουν και επιζητούν από όλους τους υποψήφιους επαγγελματίες.

Η συνέχιση της ύπαρξης πάντα μέσα από το υφιστάμενο καθεστώς των ΙΕΚ του Υπουργείου Τουρισμού θα πρέπει να διαφυλαχτεί ως κόρη οφθαλμού.

Με άξονα την γνώμη και άποψη Εταίρων αλλά και της Κοινωνίας η προσφορά των 8 εκπαιδευτηρίων της Τουριστικής Εκπαίδευσης είναι αναγκαία και απαραίτητη για την  Αναβάθμιση των παρεχομένων Υπηρεσιών και είναι κάτι που ήδη έχουμε κερδίσει. Είναι αλληλένδετη με την πορεία αυτού του τόπου και μη διαπραγματεύσιμη.

Όπως εδώ και πολύ καιρό έχουμε ενημερώσει όλους τους αρμόδιους αλλά και πρώτιστα τους Κερκυραίους/ες στα μέσα Σεπτεμβρίου 2021 το ΙΕΚ Κέρκυρας θα λειτουργεί με μοναδικό εργαζόμενο τον Διευθυντή του. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει οι  κατάλληλες ενέργειες για προσλήψεις 8 θέσεων μόνιμου προσωπικού, καθώς και οι απαραίτητες ενέργειες για 4 υπαλλήλους ορισμένου χρόνου (8 μήνης διάρκειας) εργαζόμενοι οι οποίοι δεν είναι μια ουσιαστική βοήθεια γιατί δεν γνωρίζουν το αντικείμενο αλλά ίσως μια ανάσα καθώς και γιατί οι διαδικασίες ΑΣΕΠ κλπ διαρκούν τουλάχιστον 2 έως και 3 μήνες, άρα το γρηγορότερο που μπορούμε να τους έχουμε είναι τέλη Οκτωβρίου.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μετά από 42 χρόνια να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η ύπαρξη και η συνέχεια του Εκπαιδευτηρίου Κέρκυρας.

Εδώ θα πρέπει να απαντηθούν τα παρακάτω πιεστικά ερωτήματα:

  1. Με ποιο τρόπο θα γίνει από μόνο ένα άτομο η αξιολόγηση των αιτήσεων όπως 125 (μαθητών) και πάνω από 200 άτομα διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ΙΕΚ- Μετεκπαίδευσης.
  2. Πως θα γίνουν όλες αυτές οι εργασίες ανοίγματος όταν το εκπαιδευτήριο ήταν μάλιστα κλειστό εδώ και 2 χρόνια και χρειαζόμαστε άδειες από εξειδικευμένους μηχανικούς (μαγειρείων, πυρασφάλειας, εγκαταστάσεων) απολυμάνσεις όλων των αιθουσών και χώρων, συνεργείο καθαριότητας, προμήθειες φαρμάκων, τροφίμων, υγραερίου κλπ και μάλιστα χωρίς να υπάρχουν μόνιμοι υπάλληλοι οι οποίοι θα κάνουν την εισήγηση των οικονομικών πράξεων και ο Διευθυντής θα είναι ο έλεγχος και ο τελικός διατάκτης. Και επειδή μου ζητείτε επίμονα να κάνω εγώ και τα δυο δηλαδή τον εισηγητή των οικονομικών πράξεων αλλά και τον ελεγκτή και τον τελικό υπογράφων κάτι που μπορεί να είναι νόμιμο αλλά κατ’ εμένα δεν είναι ηθικό, γιατί δεν μπορεί στην δικιά μας περίπτωση και την δικιά μου ηθική να είμαι ο ελέγχων και ο ελεγχόμενος δηλαδή “Γιάννης πίνει Γιάννης κερνάει” και σε κάθε περίπτωση θα αναγκαστώ να εξασκήσω κάθε νόμιμο δικαίωμα μου.
  3. Ποιος θα αναλάβει την απάντηση καθημερινά σε πάρα πολλά τηλεφωνήματα μαθητών και πολιτών, βεβαιώσεις, ερωτήματα του Υπουργείου, φορέων, δημοσίων υπηρεσιών κλπ.
  4. Πως θα γίνουν οι προσλήψεις όλου του προσωπικού διδακτικού, διοικητικού όταν ούτε επιτροπές υπάρχουν και αυτές που υπάρχουν πρέπει να έρθουν από την ΠΥΤ Ιονίων Νήσων όποτε οι αγαπητοί συνάδελφοι, μπορούν και τους επιτρέπει η εκεί δουλειά τους.
  5. Πως θα οργανωθούν και θα δουλέψουν 20 διαφορετικά τμήματα 9 ΙΕΚ σε πρωινά και απογευματινά ωράρια και 11 Μετεκπαίδευσης με πρωινά και απογευματινά ωράρια και μάλιστα σε 3 διαφορετικά σημεία του νησιού, βορά, νότο και κεντρική Κέρκυρα.
  6. Πως θα διασφαλίσουμε εν μέσω πανδημίας μαθητές, εργαζόμενους αλλά και τις οικογένειες τους όταν δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό και όλοι οι εργαζόμενοι είναι ωρομίσθιοι ή ΙΔΟΧ (8 μηνιαίες συμβάσεις) και το κυριότερο έρχονται από μια δεξαμενή μέσω ΑΣΕΠ που εξασφαλίζει ισονομία αλλά δεν μας εξασφαλίζει ότι γνωρίζουν το αντικείμενο που σε εμάς είναι απόλυτα εξειδικευμένο με συγκεκριμένα προγράμματα εκπαιδευτικά και διοικητικά και μάλιστα χωρίς να υπάρχουν παλαιοί υπάλληλοι για να τους τα μάθουν.
  7. Με ποιο τρόπο και από ποιους θα γίνονται οι έλεγχοι πιστοποιητικών υγείας, θερμομετρήσεις μαθητών και εργαζομένων καθώς και οι ενδεδειγμένοι έλεγχοι τήρησης κανόνων και πρωτοκόλλων, χωρίς κανένα μόνιμο υπάλληλο.

Έχοντας αποδείξει ότι η δουλειά δεν μας φοβίζει, ακράδαντα πιστεύουμε ότι η αρχή του τέλους ήταν όταν τον Νοέμβριο του 2020 έφτασε η ώρα της συνταξιοδότησης των 3 μονίμων συναδέλφων κάτι που είχαμε ήδη ενημερώσει όλους τους αρμοδίους από τις αρχές του 2018 και που δυστυχώς οι θέσεις αυτές δεν αναπληρώθηκαν με άλλους μόνιμους υπαλλήλους κάτι που ουσιαστικά έφερε την ολική αποδόμηση του ΙΕΚ.

Με την συστηματική διάλυση εκπαιδευτικών αλλά και διοικητικών δομών  δυστυχώς ακυρώσαμε κάθε πιθανότητα να επιτύχουμε όλα αυτά που για κάθε εκπαιδευτική χρονιά είμαστε σίγουροι αλλά και υπερήφανοι και δεν ήταν άλλο από την άρτια εκπαίδευση καθώς και την ασφάλεια που προσφέραμε σε μαθητές και προσωπικό μας με τελικό αποδέκτη την Κερκυραϊκή κοινωνία.    

Αγαπητοί συντοπίτες/σες εδώ και 6 μήνες έχουμε ενημερώσει για όλα αυτά αλλά και για την κατάσταση που επικρατεί στο Εκπαιδευτήριο του ΙΕΚ Κέρκυρας, με ότι αυτό συνεπάγετε για τις υπηρεσίες που μπορεί και πρέπει αυτό να προσφέρει, στον ευλογημένο αυτό τόπο.

 Με εκτίμηση

 Δημήτριος Μπακύρας

Διευθυντής ΙΕΚ Κέρκυρας